אילוף גורים – מאיזה גיל מתחילים ועל אילו מיומנויות עובדים

גורים לומדים כל הזמן, בין אם זה מהסביבה שלהם, מהתרועעות עם אנשים או בעלי חיים אחרים או מאימון ישיר. הלמידה של הגור יוצרת בסיס, שהנו קריטי לחייהם ככלבים בוגרים מיומנים ובעלי ביטחון עצמי.

עקבו אחר המדריך שהכנתי לכם, “אילוף גורים – מאיזה גיל מתחילים?”, וגלו אילו מיומנויות מקנים לגור בכל חלק משלבי חייו הצעירים.

אילוף גורים – מאיזה גיל מתחילים?

התשובה לשאלה, אילוף גורים. מאיזה גיל מתחילים הנה חד משמעית – ברגע שאתם מביאים אותו הביתה, בדרך כלל סביב גיל 8 שבועות. בגיל צעיר כל כך, הוא כבר מסוגל ללמוד הוראות בסיסיות כמו לשבת, להישאר ולבוא.

לפני שניכנס לציר הזמן, אציין מספר דגשים שיסייעו לכם להשיג תוצאות טובות יותר מהאימון שלכם:

  • השתמשו בחיזוק חיובי
  • הקפידו על מפגשי אימון קצרים
  • היו עקביים בעת אילוף הגור שלכם
  • תרגלו בסביבות אימון שונות
  • היו סבלניים

ציר זמן לאילוף גורים בסיסי

עקבו אחר ציר הזמן, וגלו באיזה גיל נכון להתחיל שלבי אימון ואילוף שונים לגורים.

הערה – אם אתם מתקשים או חוששים שהתהליך לא צולח, פנו לעזרת מאלף כלבים מקצועי. עדיף לעשות את תהליך האילוף טוב מהניסיון הראשון, כדי שלא להטמיע התנהגויות שאינן רצויות. במסגרת קורס אילוף כלבים, תוכלו להכשיר את כלבכם וללמוד בעצמכם איך להטמיע בו התנהגויות ומיומנויות. זה יכול לשפר את הקשר שלכם ולתרום להרמוניה בחייכם המשותפים.

וגלו באיזה גיל נכון להתחיל שלבי אימון ואילוף שונים לגורים

גיל 7-8 שבועות

הוראות בסיסיות (שב, הישאר, בוא) – אתם יכולים להתחיל עם הוראות בסיסיות כבר מגיל 7 שבועות. נסו לפעול לפי השלבים הבאים:

  • תנו לגור הוראה כגון “שב” פעם אחת.
  • השתמשו בפינוק כדי למקם את הגור שלכם בישיבה.
  • לאחר שישב, תנו לגור שלכם את הפינוק וקצת שבחים.

אימון רצועה – בגיל הזה אתם יכולים להתחיל אימוני רצועה בתוך הבית, מכיוון שלגורים אין חיסונים מלאים בשלב זה, וזה עדיין לא בטוח עבורם להסתובב במקום שבו כלבים אחרים מטיילים. התחילו בכך שתלבישו לו את הרצועה לפרקי זמן קצרים תוך כדי מתן פינוקים. הגדילו את משך הזמן הזה לאט במטרה לטייל עימו תוך התעלמות מהסחות דעת. לאחר שהגור יקבל את כל החיסונים שלו, אתם יכולים להעביר את האילוף החוצה.

טיפול כללי – הרגילו את הגור שלכם למגע. שפשפו בעדינות את האוזניים והכפות שלו תוך כדי תגמול. זה ירגיל אותו למגע באזורים האלה ויגרום לביקורים אצל הווטרינר וספרית הכלבים להיות פחות מלחיץ בגיל בוגר יותר.

גיל 8-10 שבועות

אימון עם גדר תיחום – הגור שלכם צריך לראות במסגרת התיחום שלו מקום בטוח ורגוע.. התחילו בחשיפת הגור למסגרת התיחום שלו בשעה שהוא רגוע לפרקי זמן של 10 דקות. תגמלו אותו כשהוא נכנס לתיחום וגם כשהוא יוצא ממנו לאחר שהייה רגועה ונעימה. כדי להפוך את התיחום למקום נעים שכיף לגור לשהות בו, נסו אף להאכילו בזמן שהוא בשטח התיחום. הניחו בארגז שמיכה שהוא יכול להתרפק עליה או צעצוע שהוא אוהב.

גיל 10-12 שבועות

אילוף גורים לא לנשוך – בגיל הזה בקיעת שיני הגורים מגרות אותם לנשוך ולהכניס דברים לפה כדי לחקור את עולמם. חשוב מאוד ללמד את הגור לא לנשוך ידיים ורגליים או כל חפץ כמו רהיט או נעליים. כשהוא עושה זאת, לעצור אותו בעדינות ולהתעלם ממנו בשקט על ידי הפניית הגב.

גיל 12-16 שבועות

אימון במשטח פיפי פד  – שמירה על לוח זמנים חיונית עבור חינוך כלב לצרכים. הקפידו להוציא את הגור שלכם החוצה דבר ראשון בבוקר, לאחר אכילה, ואחרי זמן משחק ונמנום במהלך היום. בשלב זה הוא צריך להתחיל לפתח מספיק שליטה בשלפוחית ​​השתן כדי ללמוד להתאפק. תגמלו את הגור שלכם בפינוק בכל פעם שהוא הולך לשירותים בחוץ.

גיל 6 חודשים

גורים נכנסים בשלב זה לשלב ההתבגרות, וזה השלב הקשה ביותר להתחיל בו אימון. לכן חשוב להתחיל לאמן אותו כמה שיותר מוקדם בהתאם לציר הזמן. בשלב זה המשיכו לאמן את הגור כדי לגבש ולחזק את הכישורים והמיומנויות שכבר רכש בסביבות שונות ומסיחות יותר כמו גינות כלבים, וכך תשפרו את רמת המיומנות שלו.

מתמודדים עם אתגרים נוספים, כמו גור כלבים בוכה בלילה? לכל בעיה שהיא יש שיטה לאימון. ככל שהגור צעיר יותר, כך קל יותר להטמיע בו הרגלים ומיומנויות במסגרת אילוף גורים. תלוי באיזו מיומנות רוצים להקנות לו. מוזמנים לשאול ולהתייעץ בכל התלבטות או שאלה.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top