האם כלב בלהקה הביתית חווה אבל במות הכלב אחר

כלבים הם חייה להקתית, רגישה ותקשורתית.
בעלי כלבים יודעים שהכלבים שלהם רגישים ומרגישים.
כשמגדלים מספר כלבים ביחד וכלב אחד הולך לעולמו הכלב הנותר חווה עצב, מצוקה.
מחקר חדש מאשש את התחושות ההוריות האלו ומראה שכלבים חשים צער עמוק במשך חודשים באובדן כלב חבר שבא לידי ביטוי בדכאון, אובדן תאבון, שינה מוגברת, פחד, יללות וחוסר רצון למשחק.
תוצאות המחקר מראות ש 86% מ 426 בעלים של 2 כלבים ראו שינויים התנהגותיים שליליים אצל הכלב שנשאר באובדן הכלב האחר.
סימפטומים אלו הוחרפו ככל שגם הבעלים חשו צער עמוק ומוחצן.
אז איך נעזור לכלב שלנו להתגבר על אובדן חבר כלב בלהקה:
1. עקוב מקרוב אחרי כלבך – איננו מבינים לגמרי תהליכי אבל אצל כלבים. זיהוי מוקדם של תהליכים רגשיים שעלולים להתגלגל ולהחריף יסייע בטיפול.
2. שגרת יום עקבית – בהנתן שכלבים לא קובעים את הלוז שלהם בעצמם ונתונים להחלטותינו טוב נעשה עם נייצר או נמשיך שגרת יום קבועה של ארוחות, פעילות גופנית, משחק ושעות שינה. כלב שנלקח ממנו כלב חבר זקוק לבטחון ולא לחיים בחוסר וודאות.
3. תזונה – יתכן שהכלב יאבד את התאבון שלו למספר ימים. המשיכו לתת לכלב שלכם ארוחות בזמנים קבועים ונסו לגרות אותו עם אוכל שווה במיוחד.
במידה והתאבון לא חוזר אליו אחרי מספר ימים גשו לווטרינר על מנת לשלול בעיה רפואית הנגרמת מלחץ.
4. הקפד לא לתגמל בלי כוונה את הדיכאון של הכלב שלך – למרות רצוננו העז לתמוך בו בדרכנו האנושית כשהוא ממש ניראה עצוב….נסו לא לעשות זאת. חיזוק התנהגות שכזו עלולה להחריף את הבעיה ולהוביל להתנהגות דכאונית עקבית.
חזקו רגעים אחרים בהם הכלב פעיל ותקשורתי ופעילויות אחרות כגון הליכה משותפת או משחק.
5. היררכיה חדשה – במשפחות בהם יש ריבוי בעלי חיים הסדר הלהקתי ישתנה עם לכתו של הכלב וההיררכיה תיבנה מחדש. תנו ללהקה להתמקם מחדש ללא הפרעה מצדכם.
במידה ואתם נחשפים לתוקפנות צרו איתי קשר לייעוץ נקודתי.
6. אל תמהרו להוסיף כלב חדש ללהקה – התמודדות עם אובדן היא תהליך אינדיבדואלי עבור כל אחד מאיתנו. בחנו היטב את המצב והחליטו האם הכלב שלכם בשל לקבלת חבר חדש מייד.
7. אבל – גם לכם קשה כשחבריקו שלכם הלך לעולמו. זכרו כי יש לכם עדיין כלב הנמצא אתכם וזקוק לכם. אל תיצרו אצלו מצוקה נוספת כתוצאה מהבעה דרמטית של רגשות אבל שלכם לידו.
8. תנו להם זמן – קשה להעריך כמה זמן הכלבים שלנו זוכרים וחווים את האובדן. זה יכול לקחת ימים, שבועות או חודשים. תנו להם את הזמן להתאבל ותמכו בחזרתם לשגרה חיובית.
 

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top