הקשר בין אלרגיה לבעיות התנהגות אצל כלבים

אאאאפצ’י…

אאאאפפפפצצצצ’יייי…..

אאאאאפפפפצצצצ’יייי…….

חלאס…..קשה גם ככה….מה אלרגיה עכשיו ואיך מפסיקים את זה?

אלרגיות יכולות להיות לכל מיני דברים אבל ברוב המקרים הם שפוט לחיים עצמם. כלומר למה שהחיים מייצרים….. למיני אלרגנים שיש בעולם, באוכל, בחומרי הניקוי.

הן באות לידי ביטוי בגירוד,ב עור מגורה מאוד שעד מהרה כתוצאה מגירוד הופך להיות דלקתי ומגורה עוד יותר, בפצעים שנגרמים מהגרוד והחפירה בגרד, בחיידיקים שמתיישבים על הפצע המזוהם ….מעיין מעגל שלא נגמר.

הנטייה שלנו לחשוב על אלרגיה של הכלבים שלנו כבעיה רפואית בלבד הינה טעות.

 

נסו לחשוב עלכם עם אלרגיה שבאה לידי ביטוי באפצ’ים, נזלת, גורד אולי….אפשר להתחרפן. המוח לגמרי במצוקה ואנחנו נהיים עצבנים ומוסחים. אנחנו מנוהלים דרך המצוקה שהאלרגיה גורמת.

הכלבים שלנו לא יכולים פשוט לקחת כדור אנטי היסטמין להקלה מקומית ולרוב במשך שעות-ימים-חיים שלמים הם במצוקה.

נכון….לוטרינרים יש פתרונות לטיפול באלרגיות אבל לפעמים גם הטיפול או חוסר ההתייחסות לבעיה עצמה אלא רק לסימפטום הוא חלק מהבעיה.

מחקר שבוצע באוניברסיטת נוטינגהם בשנת 2017 גילה קשר הדוק בין אלרגיות לבין בעיות התנהגות כגון: שימוש מוגזם בפה במטרה לגרום לייחס, לעיסה היפראקטיבית, אכילת צואה, ניג’וס וחוסר שקט, גניבת מזון, התחננות ליחס מצדכם וליקוק פרווה.

המצב הנפשי של הכלבים שלנו תחת אלרגיה ותסמיניה אינו יציב, מתוך חוסר ההבנה שלנו למצוקה לתגובות לא נכונות ובכך לבניית התנהגות כלבית רצופה בתקלות התנהגותיות שעם הזמן הופכות להיות האופי של הכלב-פשוט זה מה שהוא יודע.

לרוב כלבים אלרגיים יגרדו או ילעסו חלק מסוים בגופם, הוא יכול לגרד את עצמו על הריהוט או על השטיח על מנת לנסות להקל על עצמו.

ככל שהמצב לא מטופל והגרוד מחמיר כך גם מצב העור מחמיר. הוא הופך להיות דלקתי ורך יותר, העור נפצע וזיהומים נוספים יכולים להיפתח. במקרים של אלרגיות עונתיות הגרוד יופיע גם בכפות הרגליים או האוזניים. שם בשל הלחות יכולים להתפתח גם חיידקים ושמרים.

את הריח כנראה שלא תפספסו את ריח הפופקורן.

מכיוון שכלבים מזיעים מכפות הרגליים שלהם, כל טיול יכול להיות מדגרה לאלרגנים שנדבקים אלהם(אבל גם בפרווה) ומהווים אחוז גבוה מהסיבות לאלרגיות.

אז כן….זה לא מצב של חיים ומוות אבל רוב הכלבים בשלב כזה או אחר מגיעים אליו והוא מעיק ומציק ויש לו תופעות לוואי התנהגותיות רבות.

קבלו כמה כלים שיעזרו לכם למנוע אלרגיות על מנת שתוכלו לעזור לכלב שלכם לחיות לצדכם חיים טובים.

  1. תסמונת המעי הדולף- מתרחשת כשיש בעית בקרה על מעבר של חומרים במעיים והם דולפים אל הדם. הגוף המזהה את המזון שלא , חיידקים ורעלנים כסכנה ומתחיל לפתח נגדם נוגדנים ומעוררים את המערכת החיסונית והפרשת היסטמין.

אחד מהטריגרים לתסמונת זו היא תזונה מעובדת המכילה את תוצרי הלוואי הפרו דלקתיים של תזונה שכזו שנעשית בחום גבוה, עשירה בפחמימות ומכילות יותר חומצות שומן אומגה 6 מאשר חומצות שומן מאומגה 3.

התזונה של הכלב שלכם צריכה להיות עם כמות נמוכה של פחממות וללא סויה, תירס, אורז, חיטה או חיטה מלאה, טפיוקה, אפונה, עדשים, חומוס ותפוחי אדמה.

על ידי ביטול תוספת סוכר ופחמימות בתזונה לא נזין את השמרים שמייצרים גרד בגופם של הכלבים

  1. הוספת חומצות שומן ממקורות אומגה 3 לתזונה של כלבכם דרך שמני דגים אורגנים ושמן קוקוס. השילוב בין שנהם יכול לדכא את יצור השמרים בגופו של הכלב שלכם ולהוריד תגובות אלרגיות.
  2. חשוב להקפיד על מי שתייה שאינן מכילים פלואוריד, פלואור, מתכות כבדות או מזהמים אחרים.
  3. מניעה-

הכלב שלכם אוסף בטיולים ובמשחק עם כלבים בגינה מיליוני אלרגנים שגורמים מידית לתגובה.

שטיפה בתדירות גבוהה עם מיץ לימון או חומץ (כוס על ליטר מים) לכלבים הסובלים מאלרגיה יכולה לתת מענה והקלה מידית לעור מגורה ומודלק.(שימו לב לא להרטיב את הראש).

גם רחצה מושקעת יותר תתרום כל עוד אתם משתמשים בשמפו אורגני לכלבים שאינו מבוסס על שיבולת שועל שמזינה את השמרים על עורו של כלבככם.

  1. כלבים המתעסקים ואוכלים את כפות הרגליים שלהם-טוב תעשו עם לאחר כל טיול תשטפו את כפות הרגליים של הכלב שלכם עם אותו תמהיל לימון או חומץ דבר שיוריד את האלרגנים ויטפל בפצעים וגרד שכבר נוצרו. פשוט שימו קופסא עם התמהיל בכניסה לביתכם ובכניסה לבית הטבילו את כפות הרגליים שלו בפנים.
  2. נקו את סביבת החיים והמיטה של כלבבכם לפחות אחת לשבוע עם מוצרי נקיון טבעיים ונטולי אלרגניים ככל הניתן.
  3. במידת הצורך השתמשו בתוסף מזון המייצר אנטי היסטמין טבעי כגון: קוורצטין בעל תכונות אנטי דלקתיות ויעיל בדיכוי שחרור היסטמין

הם לא יודעים לצעוק לנו לעזרה והם חיים עם המטרד הזה כל הזמן…..בחייאת….חסכו להם את הסבל הזה ומנעו התפתחות של בעיות התנהגות שמתחילות בכלל בצד הפיזי ובמחשבת תחילה.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top