אילוף גורים לצרכים – זה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם

זכרו איפה קראתם את הטיפים המועילים האלו לאילוף כלבים לצרכים – מה לעשות ומתי, מה בשום אופן לא לעשות, ואיך מתמודדים עם תאונות. כן, גם זה יכול לקרות-:)

אילוף גורים לצרכים יכול להיות הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם

אין ספק שקורס אילוף גורים הוא אחד הצעדים הכי חשובים שתוכלו לעשות כדי להקל על הסתגלות הגור החדש שהבאתם הביתה. זה עשוי לעזור לכם ולו באותה מידה. אך אם החלטתם שאתם רוצים להתנסות באילוף הגור שלכם בעצמכם, עקבו אחר הנחיות האימון הבסיסיות לאילוף גורים לצרכים שליקטתי עבורכם, הן יסייעו לכם לאלף את החבר החדש שלכם, ואפילו ליהנות מזה.

1. צרו שגרה יומית קבועה

לוח זמנים קבוע חיוני לצורך אילוף גורים לצרכים. לא רק שהשגרה נותנת להם בטחון, הם לומדים דרכה מה מצופה מהם, ומה עתיד להתרחש במהלך היום. לוח זמנים מלמד את הגורים הקטנטנים שיש זמנים לאכילה, למשחק וכמובן, גם לעשיית הצרכים.

זמני האכלה קבועים יעזרו לכם ליצור שגרה בקלות. בהתאם לגיל הגור, ייתכן שתידרשו להאכילו מספר פעמים. האכלה בשעות קבועות מידי יום תגביר את הסיכוי שהוא יעשה צרכים בשעות קבועות, מה שיקל על שניכם.

רוב הגורים בני ה 12 שבועות ומעלה כבר יכולים לישון כשבע שעות מבלי להזדקק להפסקת שירותים. 

2. הרבו לטייל

בדרך כלל, גורים יכולים לשלוט בשלפוחית השתן שלהם שעה אחת לכל חודש מגילם, כך שגור בן חודשיים מסוגל להתאפק כשעתיים. השתדלו לא לחרוג מפרק הזמן הזה כדי להימנע מתאונות.

לאחר חיסון פרוו 3 צאו לעיתים קרובות לטיול, לפחות כל שעתיים, מיד אחרי שהכלב מתעורר, במהלך ואחרי משחק ולאחר אכילה או שתייה.

בחרו מקום קבוע לעשיית צרכים ולוו את הגור שלכם עם הרצועה למקום הזה. בזמן שהגור מתרוקן, השתמשו במילה או בביטוי ספציפיים שיזכירו לו מה עליו לעשות. אם הוא משתהה, האריכו את הטיול. הניחו לו לשחק רק לאחר שהתרוקן.

3. תגמלו את הגור על עשיית צרכים מחוץ לבית

בכל פעם שהגור עושה את הצרכים שלו מחוץ לבית, תגמלו אותו. שבחו אותו, פנקו אותו בממתק ולטפו אותו, אך זכרו לעשות זאת מיד לאחר שהוא מסיים להתרוקן, כך שיקשר בין מעשיו לתגובה שלכם. שלב זה חיוני, מכיוון שתגמול הגור על יציאתו החוצה היא הדרך היחידה ללמד אותו מה מצופה ממנו. לפני התגמול, וודאו שהוא סיים לעשות את צרכיו. דעתם של גורים מוסחת בקלות, ואם תעניקו תגמול מוקדם מידי, הגור שלכם עלול לשכוח לסיים את צרכיו לפני שתשובו לבית.

4. הפחיתו בהדרגה את כמות פינוקי המזון

ככל שהאימונים של הגור שלכם נמשכים, ייתכן שתרצו להפחית בהדרגה את תדירות פינוקי המזון שהוא מקבל. זכרו, פינוקים ותגמולים הם חלק חשוב בתהליך אילוף כלבים בכל גיל, ובמיוחד בשלבים מוקדמים, אך תגמול בממתק לא אמור להפוך להרגל לכל החיים.

5. השגיחו על הגור שלכם

אל תתנו לגור שלכם הזדמנות לעשות צרכים בבית או ללעוס לכם אותו , ופקחו עליו עין, כל עוד אתם בסביבה.

אם אינכם מתאמנים או משחקים איתו באופן פעיל, ספקו לגור שלכם מרחב בטוח ונעים לנוע בו בחופשיות. אתם יכולים להיעזר בגדר לאילוף גורים שניתן לרכוש בחנות ציוד לחיות. שימו לב לסימנים שהוא מראה כאשר הוא צריך להתרוקן, אלו יכולים להיות נביחות, גירוד בבטן,  חוסר שקט, רחרוח או סיבובים. כאשר אתם מזהים אחד או יותר מהסימנים הללו, קחו אותו במיידי למשטח הצרכים או החוצה, על מנת שיתרוקן במקום הנכון. אם הניסיון צולח, תגמלו את כלבכם ושבחו אותו.

6. כשאינכם יכולים לפקח, הגבילו את מרחב התנועה

כאשר אין באפשרותכם לפקח על הגור, הגבילו את תנועתו לשטח קטן מספיק, שבו הוא לא ירצה לעשות את צרכיו. החלל צריך להיות גדול מספיק כדי לאפשר לו לעמוד בנוחות, לשכב ולהסתובב. תוכלו לשם כך להשתמש בגדר גורים.

7. תאונות קורות במהלך אילוף גורים לצרכים

צפו שלגור שלכם יקרו תאונות מידי פעם. זה חלק אינטגרלי מאילוף גורים לצרכים. כדי להתמודד עם זה בצורה נכונה, נקטו בצעדים הבאים:

  • בלי הרבה דרמה, קחו את הגור מיד למקום ההתרוקנות החיצוני שהגדרתם לו, כדי שיוכל לסיים שם את צרכיו. אם הפעולה הזו הצליחה, שבחו את כלבכם ותגמלו אותו.
  • נקו את האזור המלוכלך ביסודיות. לגורים יש מוטיבציה גבוהה להמשיך ללכלך באזורים שמריחים כמו שתן או צואה.

חשוב מאוד לעקוב אחר ההוראות הללו כדי למזער ככל שניתן את כמות התאונות ותדירותן. חוסר עקביות עלול לבלבל את הגור הצעיר, וכתוצאה מכך, תהליך האילוף עלול להתארך.

8. תכננו תוכניות להיעדרויות ממושכות

אם עליכם להיעדר מהבית למספר שעות (יותר מ- 4 או 5 שעות ביום), עליכם לשקול, האם זה הזמן הנכון להביא גור חדש לבית. אם בכל זאת החלטתם להביא גור ועליכם להיעדר למספר שעות, דאגו שמישהו ידאג לו להפסקות התרוקנות בהתאם לשגרה שקבעתם.

לחלופין, באפשרותכם לאמן את הגור כיצד להתרוקן במקום הייעודי. לצורך העניין, רכשו משטחים דמויי הנקראים פיפי פד (ניתן לרכוש גם בחנויות לציוד לחיות) ומקמו את המשטח במקום אחד קבוע בתיחום, שבו הגור ידע שעליו לעשות את צרכיו.

לסיכום,

אילוף גורים דורש ידע, אך הרבה מאוד סבלנות ואורך רוח. כדי להצליח בתהליך, עליכם להיות עקביים, ולהבין כיצד התגובות והפעולות שלכם עלולות להשפיע על ההרגלים וההתניות של כלבכם.

אף פעם לא מאוחר. ניתן לאלף כלבים בכל גיל. זה רק דורש מכם להגיב במהירות. אם הכלב שלכם מתחיל לעשות צרכים בתוך הבית, הוציאו אותו מיד החוצה. בסופו של דבר, הוא ילמד לחכות. בינתיים, השתדלו להוציא אותו לטיול לעיתים קרובות ושמרו בארון חומרי הניקוי חומר חיטוי לתאונות שיצוצו לאורך הדרך.

אם יש לכם ספק, פנו למאלף כלבים מקצועי, שידע לכוון אתכם ולדייק את פעולותיכם באשר לאילוף הגור שלכם.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top