הכלב נושך? – כך תבטיחו לעצמכם, לכלב שלכם ולסביבה ביטחון

גידול כלב עם בעיות התנהגות עלול להיות מתסכל, וכאשר מדובר בנשיכות, זה עלול לעורר פחד. אין ספק, שזה לא משהו שרוצים להתמודד איתו כשמביאים כלב חדש לבית, אך חשוב להבהיר, בהעדר טראומה או התעללות ברקע, כלב נוטה לנשוך כאשר הוא מפחד, מתגונן או כאשר הוא לא מרגיש טוב ורוצה להיות לבד.

אילוף כלב נושך שונה מאילוף גורים לצרכים או לציות. זה תהליך שכרוך בסוציאליזציה נכונה, מתן מבנה ובניית הביטחון העצמי של הכלב. כדי לעשת את זה נכון, המשיכו לקרוא.

 

אימון כלב עם אתגרי התנהגות

 אתגרי התנהגות יכולים להתבטא במגוון דרכים. כאשר מדובר בהתנהגות תוקפנית כמו נשיכה, לא מקובל לאפשר לכלב לפגוע באדם או בעל חיים אחר, וגם לא לתרגל התנהגות כזו. בכל פעם שהכלב שלכם יתרגל נשיכה, הוא ישתפר בזה, ואם תניחו לו לעשות זאת, אתם מעמידים את עצמכם, את הכלב ואת הסביבה בסכנה. אל תחכו שהכלב ינשך מישהו לפני קבלת עזרה.

 

היכרות עם הכלב

 על ידי היכרות עם הכלב שלכם, תוכלו לזהות את הטריגרים שגורמים לו לנשוך וכיצד להימנע מהם. בדיוק כמו כל האנשים, גם כלבים מתקשרים באמצעות שפת גוף. כדי לדעת איך הכלב שלכם מרגיש, עליכם ללמוד לקרוא את שפת הגוף הספציפית שלו. בדרך כלל הוא יאותת לכם לפני שיתקדם לנהמה או נשיכה, אך מכיוון שהתקשורת הזו עשויה להיות עדינה, עליכם לגלות ערנות ולהתבונן היטב כדי להבחין בסימנים הללו.

לא מעט בעלי כלבים נוטים להעניש את כלבם אם הוא נוהם מתוך תפיסה שזו בעיית התנהגות. במקרים מסוימים, זו דרך נוספת בה הכלב מתקשר, בעיקר כשהוא מרגיש מאוים. הענשה או התעלמות יגרמו לו לוותר על ההתראה הזו, כך שלא תוכלו לדעת מתי הנשיכה מתקרבת להבא. פעמים רבות כאשר נשיכה של כלב מתרחשת ללא כל אזהרה מוקדמת, יש היסטוריה של ענישה או התעלמות מאותות האזהרה שלו.

 

סוציאליזציה וחשיפה מוקדמת

ככל שתקדימו לחשוף את כלבכם למקומות ולאנשים חדשים בשלב מוקדם של חייו, כך יהיה לו קל יותר להסתגל למצבים שונים. החשיפה הזו מכונה סוציאליזציה, ומהווה חלק בלתי נפרד מכל קורס אילוף גורים.

בתהליך הסוציאליזציה חשוב מאוד להקפיד על אווירה טובה ומפגשים חיוביים, ובדרך כלל היא יעילה להגדלת הביטחון העצמי של הכלב, ומאפשרת לו להרגיש נינוח ורגוע במצבים שונים.

 

עיקור או סירוס הכלב

עיקור או סירוס של הכלב שלכם לא מבטיחים שהוא לא ינשך לעולם. עם זאת, יש כמה עדויות שמצביעות על כך, שכלבים שעברו הליך מסוג זה נוטים להיות פחות אגרסיביים. ישנן מספר סיבות טובות לעקר או לסרס את הכלב שלכם, והאפשרות למנוע נשיכות נמצאת בראשן.

 

כל כלב יכול לנשוך

בהינתן הנסיבות הנכונות, לכל כלב יש פוטנציאל לנשוך. לעיתים קרובות מידי אנשים ננשכים על ידי כלבים רק כי הם מניחים שהוא לא ינשך אותם. אין להניח הנחות בשל גודלו של הכלב או הגזע שלו, ואף לא בשל העובדה שהוא מעולם לא הפגין תוקפנות בעבר. אילוף כלב נושך כולל פעולות שכל בעל כלב צריך להכיר ולדעת ליישם, ועדיף להיזהר מאשר להצטער.

 

עבודה על אימון וציות

קל יותר לשלוט בכלב צייתן, ועל ידי עבודה על צייתנות הכלב, ניתן להשתמש בפקודות בסיסיות כדי לשמור עליו ממוקד בבעליו במצבים שונים. אם אתם מסוגלים לשלוט בהתנהגות של הכלב שלכם, יש פחות סיכוי שהוא ינשוך. בנוסף, האימון מספק מבנה לכלב שלכם ומגביר את הביטחון שלו.

אילוף כלב נושך באמצעות חיזוק חיובי

אילוף כלבים בעזרת חיזוק חיובי הוא שיטת אילוף שמתגמלת התנהגות טובה במקום להעניש התנהגות לא הולמת. חיזוק חיובי יכול לכלול פינוקים, זמן משחק נוסף, עידוד מילולי, ליטוף או כל פעילות אחרת שהכלב שלכם נהנה ממנה.

עונש, לעומת זאת, יכול להיות כל דבר שלכלב לא נעים. כמה עונשים נפוצים כוללים מכה, משיכת הרצועה וגלגול פיזי של כלב, המכונה גלגול אלפא.

מחקר משנת 2009 מצא שלאילוף כלבים באמצעות ענישה יש סיכוי גבוה ב- 25% להגיב בתוקפנות מאשר כלבים אחרים. על ידי שימוש בשיטות אילוף כלבים חיוביות, אתם יכולים להפחית את הסבירות לנשיכות מצד הכלב שלכם.

הוכחת ההתנהגות הנרכשת

כדי להוכיח שהכלב שלכם רכש התנהגות חדשה, וכדי לאפשר לו להפגין את המיומנויות שרכש, עליכם לבחון אותו ולבדוק, האם הוא מסוגל לשמור על התנהגות רגועה בסביבות ובסיטואציות שונות – כאשר מגיע אורח לבית, כשיוצאים לטיול בשכונה, כשמשחקים עם כלב נוסף בפארק וכדומה. אם הוא מסוגל לשמור על התנהגותו, תוכלו להסיק שהוא הפנים את ההכשרה. אם לא, ייתכן שתצטרכו לנקוט בצעדים נוספים.

לסיכום,

תוקפנות ונשיכה היא בעיית התנהגות שקשה להתגבר עליה לבד. אם אתם מאמינים שהכלב שלכם עלול להיות תוקפני, או אם הוא כבר נשך מישהו, זה הזמן להזמין מאלף כלבים מקצועי ומנוסה.

מאלף כלבים יכול לעזור לכם לבנות תוכנית לניהול התוקפנות של הכלב שלכם כדי להבטיח את הבטיחות שלכם, של הכלב שלכם ושל הסביבה ולהבטיח לכם הנאה מרבית מהגידול שלו, וגם ללמד אתכם כמה משחקי אילוף כלבים, שיעזרו לכם ולכלב שלכם להתחבר וליהנות הרבה יותר.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top