הכלב שלכם מגרגר עלכם?

לא פעם אני שומע בעלי כלבים מבולבלים , נבוכים ואפילו פגועים מהכלב שלהם שגרגר עלהם כי הם הברישו אותו, לקחו לו משהו, ישבו במקום שלו או ניסו להוציא לו משהו מהפה.

נתחיל מהסוף….לא משנה מהי הסיבה לגרגור, קודם תגידו תודה!!!

תודה על כך שיש לכם כלב שיודע להזהיר ולא לצאת מ 0 ל 100 בנשיכה. תכלס? כלב אחראי גידלתם.

ברור שאתם לא רוצים שהכלב שלכם יגרגר עלכם או על אף אחר אבל גירגור הוא כלי תקשורת של הכלב שלכם להגיד שמשהו לא נעים או כואב לו, משהו מלחיץ או מפחיד אותו או שהוא מרגיש מאויים.

זכרו שגרגור הוא הסימפטם ולא הבעיה. הבעיה עמוקה יותר ונובעת מ:

  • חוסר חשיפה נכון בגורות.
  • במערכת יחסים שנבנתה לא נכון ומבוססת על דומיננטיות כלבית.
  • על טיפול לא נכון המייצר כאב או סטרס.

אז מעבר לטיפול עמוק בבבעיה עצמה בואו נדבר על מה צריך לעשות ולא לעשות עם הכלב שלנו מגרגר:

1. בשום פנים לא להעניש!!! משהו לא טוב לכלב שלכם והוא מודיע לכם על כך. עונש רק יביא את הכלב לא לגרגר אבל עדיין לחוש את אותן רגשות ולייצר נשיכה ללא אזהרה ולכן קודם כל אמרו תודה על גרגור.

2. להפסיק במיידי את מה שאתם עושים שמייצר גרגור ולהקפיא מצב. למרות האינסטינקט שלכם ללכת אחורה עצרו. אתם לא רוצים לחזק התנהגות תוקפנית שתוביל לפעם הבאה. חכו שהכלב ירגע ואז חזקו אותו על ידי תזוזה לאחור.

3. נתחו את הארוע….הבינו מה גרם לכלב שלך לגרגר? האם נגעתם בו במקום שלא נעים לו? האם משהו הפחיד אותו? אולי נוצרו מספר ארועים במשך תקופה שהובילו למתח מתגבר עד לנקודה של גרגור? אולי הכלב שלכם רגיש לרעשים ובבניין ליד יש תמ״א? אולי הוא מפחד מאנשים ואתם מארחים את המשפחה? אולי בכלל המערכת יחסים שלכם בבית מתוחה ומייצרת אצלו מתח. על מנת לתקן אנחנו צריכים להבין.

4. בנו בעזרת איש מקצוע תוכנית לתיקון הגורמים הבונים את הסיבה לגרגור.

כמו בכל מערכת יחסים נכונה יש להתבונן על הסיפור כולו. התיחסות רק לסימפטומים רק ישאירו צד אחד מתוסכל ובמקרה של הכלב שלכם ישאירו אותו ללא למידה משמעותית להתנהגות אלטרנטיבית.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top