5 אתגרים ועובדות על חינוך כלב לצרכים מחוץ לבית

חינוך כלב לצרכים יכול להצטייר בעיני בעלים טריים לכלבים כמשימה מאתגרת ולא פשוטה. הבשורה הטובה היא, שניתן לאמן כל כלב לעשות צרכים מחוץ לבית בשעות קבועות, זה פשוט מצריך מהבעלים לעקוב אחר הסימנים שהכלב מסמן לו וכמה פעולות פשוטות.

איך תזהו את הצורך של הכלב שלכם להתרוקן?

תקשורת הנה חיונית בכל מערכת יחסים, וללא ספק, אם חיות המחמד שלכם יכלו לדבר, היה לכם הרבה יותר קל להבין אותן. החדשות הטובות הן, שבכל הנוגע לכלבים, אתם יכולים ללמוד הרבה מאוד על הרצונות, התחושות והקשיים של הכלב שלכם במסגרת קורס אילוף כלבים, בו תלמדו, בין היתר, לזהות את הסימנים שהוא נותן לכם, והראשונים שבהם הם הצורך להתרוקן ולעשות צרכים. הנה 3 סימנים, שבטוח תוכלו לזהות, גם ללא הדרכה של מאלף כלבים מקצועי:

  1. הכלב מרחרח ומקיף את האזור שבו הוא נמצא.
  2. הכלב מיילל.
  3. הכלב מאבד עניין במשחק או מפסיק להתעסק בדבר מה שעד כה סיפק לו עניין וגירוי.

אם הכלב שלכם עדיין מלכלך את הבית בצרכיו, עקבו אחר השורות הבאות וגלו 5 עובדות חדשות שלא ידעתם על חינוך כלב לצרכים בחוץ.

  1. הנוחות לא תמיד טובה יותר (עבור הבעלים של הכלב)

כלב שיודע לעשות צרכים מחוץ לבית זאת התחלה טובה. הבעלים לא צריכים להסתמך על ניחושים, ומכאן הפופולריות הגוברת של חינוך כלבים לצרכים מחוץ לבית. בעולם מושלם, כל כלב היה רץ לדפוק בדלת בכל פעם שהוא צריך לצאת, אבל זה לא בהכרח מבטיח שהבעלים יוכלו להוציא אותם בדיוק בזמן.

בעולם בו אנו חיים, בעלי כלבים עלולים להיעדר שעות רבות מהבית במהלך היממה, מה שמצריך מהכלב להתאפק או שנדרש למצוא פתרון חליפי לטיול מחוץ לבית. אף על פי שזה לא הפתרון האידיאלי, חינוך לצרכים בחוץ מעמיד בפני בעלים רבים את האתגר הזה, וכאשר הם מרגילים את הכלב לצאת בשעות קבועות, זה דורש מהם להיות מחויבים ועקביים. עם זאת, שמירה על שעות קבועות מקלה על הכלב ללמוד מה מצופה ממנו, וחיונית לתחושת הבטחון הכללית שלו.

  1. לפעמים צריך לחכות מעט

לגורים צעירים יש שלפוחית ​​שתן זעירה. למעשה, הם כמו תינוקות שמסתובבים בבית שלכם אבל לא לובשים טיטולים. כשהם מרגישים דחף להתרוקן, הם מתרוקנים עוד לפני ששקלו את צעדיה

מובן מאליו שאילוף גורים לצרכים מחוץ לבית אינו מתאים לגורים הצעירים ביותר, גם בשל העובדה שלא ניתן להוציאם החוצה עד שלא יחוסנו ויוכלו להסתובב בשכונה. מצב זה עלול להוביל לתסכול עבור בעלי גורים חדשים, שנאלצים לחכות מעט עם חינוך הגור לצרכים מחוץ לבית.

מרגישים שזה גדול עליכם? באפשרותכם להירשם לקורס אילוף גורים שיעזור לכם להתמודד עם האתגר בקלות ועם הרבה מאוד הנאה, לכם ולכלבכם.

  1. יש כלבים שפשוט נהנים לטייל באוויר הפתוח

אחד האתגרים הגדולים ביותר שאתם עלולים להיתקל בו באילוף כלבים לצרכים הוא כלב שכל הזמן מבקש לצאת החוצה, גם כשהוא לא צריך להתרוקן. זה קורה כאשר הכלב זקוק לפרוק אנרגיה והוא מפרש את היציאה מהדלת לשחרור אנרגיה, משחק, בידור, חקירה, הרפתקאות או שילוב של כולם יחד.

עתים קרובות, התופעה הזו מאפיינת גורים צעירים, אך היא חולפת כשהם מתבגרים, במיוחד אם מספקים להם מספיק זמן לפרוק אנרגיות ולטייל באוויר הפתוח. אם הכלב שלכם מבקש כל הזמן לצאת החוצה, אתם יכולים להתעלם מבקשותיו (מה שיגרום לכך שהכלב יפסיק לבקש לצאת, אך יתרוקן בבית), לספק לו יותר זמן מחוץ לבית (מה שיחזק את ההתנהגות הלא רצויה) או להסיח את דעתו על ידי משחק משותף במרחב הביתי ולהמשיך לשמור על שגרת יציאות קבועה.

דרך נוספת להתמודד עם האתגר הזה היא, להוציא את הכלב למקום ספציפי עם רצועה מבלי לאפשר לו לשחק ולהשתולל. תוכלו להראות לו שהפעולה אינה מרגשת במיוחד על ידי הפגנת אדישות מלווה בפיהוק. אם הכלב לא מתרוקן אחרי מספר דקות, חזרו הביתה ואפשרו לו ליהנות מזמן משחק בחצר או במרחב הביתי.

4.  לפעמים לא מספיק לשמור על לוח זמנים

ניתן להרגיל כלבים לצאת לעשות צרכים בזמנים קבועים. בעת חינוך כלב לצרכים יש כלבים שזקוקים לשמירה מדוקדקת של זמנים, ואילו אחרים גמישים יותר. אולם, במקרים מסוימים הכלב זקוק לשינוי בלוח הזמנים ומבקש לצאת מוקדם יותר או באופן תכוף יותר. מצב כזה יכול לנבוע משינויי מזג אוויר, משינוי של שעון קיץ וחורף, משינוי בשגרה של בני הבית או מבעיה רפואית כמו כאבי בטן ושלשולים, בעיות בכליות או בשלפוחית השתן ועוד.

חשוב להיות ערניים ולהיות גמישים במידה מסוימת. אם השינויים הללו נמשכים יותר מיומיים – שלושה כדאי להתייעץ עם מאלף כלבים מקצועי או לפנות לווטרינר לבדיקה גופנית.

  1. זה בסדר להתעכב מעט לאחר שהכלב התרוקן

הכי קל לתת לכלב להתרוקן ולחזור מייד לשגרת היום, אך חיוני לתת לכלב זמן נוסף גם לאחר ההתרוקנות כדי שלא תגלו מוקשים ברחבי הבית. לעיתים הכלב זקוק להתרוקנות שנייה ושלישית. הסיבה לכך יכולה להיות עצירות, התאפקות או פשוט צורך נוסף בהתרוקנות. כמו בני אדם, פעילות המעיים של הכלב בדרך כלל סדירה, אך עשויה להשתנות בעקבות משהו שאכל, שינויים סביבתיים ואפילו שינויים רגשיים.

חינוך כלב לצרכים – מילים אחרונות

אסטרטגיית לוח הזמנים לצורך חינוך כלב לצרכים היא אחת האסטרטגיות היעילות והפופולריות ביותר. יש לה מגוון יתרונות שמאפשרים לבעלי כלבים בעידן המודרני לספק לכלביהם שגרה וסדר, שהנם חיוניים לבריאותם הרגשית ולתחושת הבטחון שלהם, והיא מהווה פתרון אידיאלי למי שמבקש להשאיר את הצרכים של הכלב שלו מחוץ לפתח הכניסה של הבית.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top