כלבים שרעבים כל הזמן-בעיה רפואית או התנהגותית?

טוב, אצל לברדורים, גולדנים ועוד כמה גזעים זה ידוע…הם בולסים כל דבר. כולל אתכם אם היתה טעות בזיהוי ושכבתם לנוח לכם על הספה בתנוחה של נקניקייה.

לא פעם אנחנו תוהים אם הכלב שלנו באמת רעב.

אנחנו נותנים להם ממש כמו הנחיות ההאכלה על השק והאם עדיין כל הזמן רוצים עוד.

אבולציונית זה הגיוני….הרי הסבא של הסבא של הסבא…..הזאב האפור היה אוכל כשהיה יכול ולא אוכל ימים אם לא היה מוצא.

המח הכלבי המבויית לא תמיד הצליח להגיע למסקנה שאנחנו דיי עקביים והאוכל יגיע כל יום בשעות דיי קבועות. ( ולכן אפשר למצוא כלבים שאוכלים תמיד גם אם הם שבעים וכאלו שמחביאים עצמות בגינה או בספות )(וגם כלבים שהתקופה המוקדמת שלהם לוותה במחסור ופיתחו רעב תמידי ואפילו רכושנות לאוכל).

הבעיה היא שנורא קשה לזהות האם הגרגרנות הזו אצל הכלב שלי היא אכן אבולוציה, בעיה רפואית או בעיה התנהגותית הנובעת ממניפולציות שלו עלינו על מנת להרוויח אוכל ביתי או חטיפים.

אז איך יודעים?

1. בעיות רפואיות – אם לכלב שלכם יש בעייה כזו של אכילה נון סטופ לכו לוטרינר בראש ובראשונה על מנת לשלול בעיוטת רפואיות כגון: סוכרת, השמנת יתר, פעילות יתר של בלוטת התריס, אי ספיקה לבלב או מחלת הקושינג שהיא בעצם עודף קורטיזול המשחורר בגוף.

2. תזונה – רוב יצרני המזון המעובד לכלבים מעמיסים את מוצרהם בדגנים, עמילנים וסיבים שאינם מתאימים ביולוגית לכלבים ויוצא שלמרות פירסומים שונים על השק לכמות חלבון גבוהה בפועל רוב האוכל הוא פחממות. דבר הגורם לכלבים להמשיך ולחפש באובססביות חלבונים וחומצות אמינו הקיימים בבשר אמיתי ולא בפחממות או בתחליפים זולים. מחסור כרוני של חומרים מזינים יכול לגרום לכלב להרגיש רעב כל הזמן וולנסות לפצות על מחסור זה דרך נישנוש ברחוב, גניבת אוכל בבית או אכילת כמויות מאותו אוכל ״רע״.

3. בעיה התנהגותית– אצל רוב הכלבים שאני פוגש הבעיה מסתכמת בהרגלים לא נכונים שאנו מקנים

לכלב שלנו מינקות או במהלך חייו.

אז אם יש לכם כלב ששללתם בעיה רפואית והוא אוכל אוכל פיגוז כנראה שטעיתם בחינוך או בניתם הרגלים ״רעים״ אז כמה טיפים שיעזרו לכם לשנות את ההרגלים הללו:

1. הפסיקו להגיב למניפולציות של הכלב שלכם כמו: בכי, יללות או מגע.

2. השתמשו באהבה של הכלב שלכם לאוכל על מנת לבנות שגרת אימונים.

3. רוצים כן לפנק את חבריקו? עברו לחטיפים בריאים כגון: אפונה קפואה, חתיכות גזר או מרק עוף שהוקפא על שטיח ליקוק.

4. היו אתם התחליף שלו לאובססיה לאוכל דרך משחק או פעילות גופנית מהנה.

אכילה לא מבוקרת של תזונה לא נכונה ובשילוב חינוך לא נכון יכולה להוביל לבעיות רפואיות, השמנת יתר והתנהגות אובססיבית מציקה שיושבת על מצוקה או על הרגלים רעים. פשוט לא כיף לחיות עם כלב כזה.

בדקו האם הכלב שלכם נמצא באזורים הלא טובים האלו ושנו את ההרגלים שלהם ושלכם , את התזונה שלהם ועזרו להם לחיות חיים מלאים ולא חיים שהסיפוק היחיד בהם הוא פחממות ואוכל.

במילים אחרות….תאהבו את הכלב שלכם יותר ממה שהוא אוהב אוכל ובנו לו אלטרנטיבה התנהגותית מהנה לצריכת אוכל מוגזמת.

 

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top