העקרונות שעליכם לשים לב אליהם בכל הקשור לתזונה נכונה לכלבים

מהי תזונה נכונה לכלבים? זו אולי אחת השאלות הכי נפוצות בקרב בעלי כלבים, שרוצים להעניק לכלביהם את התזונה הטובה ביותר להתפתחות ולשמירה על בריאות כללית טובה.

אין ספק, האכלת כלבכם בכמות המתאימה, בשילוב תזונה מאוזנת היא חיונית לבריאותו ולרווחתו הכללית. תזונה נכונה לכלבים צריכה לתת מענה לכל הדרישות התזונתיות שלהם.

בואו נצלול לעומקו של נושא זה, אתם לא צריכים קורס אילוף כלבים בשביל זה, מספיק שתקראו את השורות הבאות.

על מה צריכה להתבסס תזונת הכלב שלך?

כמין, הכלב הוא חלק מקבוצה גדולה של יונקים, החולקים מבנה שיניים דומה. לחלק מחברי הקבוצה הזו יש דרישה מוחלטת לבשר בתזונתם (טורפים), בעוד שאחרים יכולים לעמוד בדרישות התזונתיות שלהם באמצעות אכילת חומר צמחי (אוכלי עשב) או שילוב של בשר וצמחים (אוכלי כל). כלבים הם אוכלי כל.

בגלל הצרכים התזונתיים של הכלבים, גם מבנה השיניים וגם מערכת המעיים שלהם הפכו מותאמים לתזונה אוכלת כל. המשמעות היא, שבנסיבות רגילות, כלבים יכולים לספק את הצרכים התזונתיים שלהם על ידי אכילת מזון משולב מהצומח ומהחי. עם זאת, מקור החלבונים והשומנים פחות חשוב מהאיכות והעיכול של מרכיבים חיוניים אלו בתזונת הכלב, וכלבים יכולים לשגשג גם אם הם ניזונים מתזונה צמחונית מאוזנת. לעומת זאת, דיאטה שמבוססת על בשר תהיה לא מאוזנת, ולא תעמוד בכל הדרישות התזונתיות של הכלב.

רוצים לדעת יותר על חינוך כלב לצרכים? בואו לקרוא את המאמר שהכנו עבורכם בנושא.

מהן הדרישות התזונתיות לכלבים?

ששת אבות המזון הבסיסיים הם מים, חלבונים, שומנים, פחמימות, מינרלים וויטמינים. תזונה נכונה לכלבים צריכה לכלול את כל רכיבי התזונה החיוניים הלל, המעורבים בכל התפקודים הבסיסיים של הגוף.

הנחיות תזונתיות פותחו על ידי איגוד פקידי בקרת הזנות האמריקאית (AAFCO). הנחיות AAFCO הן הבסיס הכללי לתכולה התזונתית של מזון מסחרי לחיות מחמד, ולכן בעת רכישתו, עליכם לוודא שהוא עומד בתקני AAFCO.

קריטריונים נוספים שכדאי לקחת בחשבון:

  • סוג בכלב
  • משקל הכלב
  • רגישויות, בעיות בריאותיות או אלרגיות מהן הכלב סובל.
  • אורח החיים של הכלב.

מתמודדים עם גור כלבים בוכה בלילה? הכנו לכם מאמר מיוחד, שיעזור לכם להתמודד עם הבעיה.

באיזו תדירות צריך להאכיל את הכלב?

האבולוציה הביולוגית של כלבים כציידים העניקה להם התאמות עיכול מיוחדות, המאפשרות להם לבלוע ארוחה גדולה ולאחריה לצום מספר ימים עד ההאכלה הבאה. עם זאת, את רוב כלבי המחמד, מומלץ להאכיל פעם או פעמיים ביום. כלבים רבים ייהנו מאכילת ארוחות מחולקות באופן שווה פעמיים עד שלוש פעמים ביום. גם זה בסדר.

ללא קשר ללוח הזמנים שבו תבחרו, הימנעו מלאפשר לכלב שלכם להתאמן במרץ לאחר אכילת ארוחה גדולה, במיוחד אם הכלב שלכם אוכל את מזונו במהירות. זה יעזור למזער בעיות עם נפיחות, חסימת מעיים או הפרעות עיכול חמורות אחרות.

פרט לכך, וודאו שלכלב שלכם יש גישה למים טריים ונקיים בכל עת.

קראו עוד על משחקי אילוף לכלבים.

מה עדיף, אוכל טבעי או יבש?

עליכם לקבל את ההחלטה שלכם על סמך אורח החיים, ההעדפות והתקציב שלכם. אוכל טבעי הוא אוכל שלא עובר עיבוד ולא מכיל חומרי שימור לעומת אוכל יבש שהוא אוכל מעובד. אוכל יבש יכול להיות פיתרון טוב במידה ואתם מקפידים על אוכל יבש ברמה גבוהה.

בחירת תזונה נכונה לכלבים

בחירה נכונה מתחילה בקריאת רשימת הרכיבים שעל גבי התווית. על פי החוק יש לרשום את המרכיבים לפי משקל הרכיב המוסף בסדר יורד. במילים אחרות, לפי משקל חומר הגלם, המרכיב העיקרי רשום ראשון, המרכיב השני הבולט לאחר מכן וכן הלאה.

שלושת המרכיבים הראשונים הם החשובים ביותר. קל לדעת אם התזונה מבוססת פחממות ריקות, כאשר תירס, אורז, חיטה וסויה רשומים כמרכיבים העיקריים, או אם הדיאטה מבוססת על בשר, כאשר בשר, כבש, דגים או עופות מופיעים כמרכיבים העיקריים.

תמיד מומלץ לבחור בתזונה מבוססת בשר על פני מזונות מבוססי פחממות ריקות לבריאות מיטבית לכלבים. העניין הוא, שזו תזונה יקרה יותר.

עם זאת, בעלי כלבים לעולם לא צריכים לתת למחיר המזון להכתיב את החלטת הרכישה. בדרך כלל, ככל שאיכות המרכיבים גבוהה יותר, כך גדל הערך התזונתי לכלב.

כאשר מאכילים מזון איכותי המבוסס על בשר, הכלב צריך לצרוך ממנו פחות, מה שמבטיח גם מניעה של בעיות עודף משקל ועיכול.

ואם אתם מתמודדים עם כלב נובח על כלבים אחרים או כל בעיית הנהגות, פנו למומחה, מאלף כלבים מנוסה,  שיוכל לעזור לכם בנושא בצורה מקצועית ומהירה.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top