הכלב נובח על כלבים אחרים? הנה 6 עצות שיעזרו לכם להפסיק את זה

אתם לא צריכים להילחץ בכל פעם שהכלב נובח על כלבים אחרים במהלך הטיולים הרגילים מחוץ לבית. עם זאת, למרות שלעתים קרובות מדובר בברכת כלבים ידידותית, חשוב לשים לב מתי הנביחות הופכות לבלתי הולמות, תוקפניות או מוגזמות. אם אתם רוצים להפסיק את נביחות הכלב שלכם על כלבים אחרים, עליכם קודם כל לקבוע מה גורם לכלב שלכם לנבוח מלכתחילה. אם תדעו איך הוא מרגיש, תוכלו להבין טוב יותר את שורש הנביחות הרועמות שלו.

למה הכלב נובח על כלבים אחרים?

נביחה היא אמצעי תקשורת, המשמש את הכלבים לגרום למשהו שהם משייכים כ’חיובי’ לקרות, או כדי למנוע ממשהו שהם משייכים כ’שלילי’ להתרחש. אם הנביחות מצליחות להביא לתוצאה הרצויה, למשל נביחה הביאה לכך שהכלב יקבל את הפינוק האהוב עליו, הכלב ילמד שנביחות היו בחירה טובה, ולהיפך

למה הכלב נובח על כלבים אחרים ומה אפשר לעשות כדי לעצור את זה

כיצד תמנעו מכלבכם לנבוח על כלבים אחרים?

לא תמיד כיף להיות נוכח בסיטואציה בה  כלב נובח על כלבים אחרים, במיוחד כשהנביחות לא מצביעות על כך שהוא משחק או שמח לראותם. כדי להימנע מכך, עקבו אחר העצות הבאות:

  1. לכו בדרכים בהן הסבירות להיתקל בכלבים אחרים נמוכה

אם אתם רוצים להפחית את נביחות הכלב שלכם, בחרו ללכת בדרך פחות ציבורית. כלבים רבים ינבחו על כלבים ואנשים אחרים כשהם בחוץ, ולכן כדאי להימנע מאזורים עמוסים והומים. לכו עם הכלב שלכם בדרכים שקטות יותר בשעות פחות עמוסות ביום, כך שהסיכוי שתיתקלו בכלבים אחרים יקטן.

אם אתם בכל זאת פוגשים כלבים אחרים, אל תכעסו על הכלב שלכם בגלל הנביחות שלו, מכיוון שזה עלול לגרום לו להיות מודאגים או מבולבלים, מה שיגביר את ההתנהגות הלא רצויה

  1. למדו לזהות איך הכלב שלכם מרגיש

יש כמה סיבות לכך שהכלב נובח על כלבים אחרים, ולכן חשוב להתייחס למוטיבציה שעומדת מאחורי הנביחות. כלבים מסוימים עשויים לנבוח על אחרים כדי לברך אותם, בעוד שאחרים עשויים לנבוח כי הם מרגישים מאוימים מנוכחותם.

חשוב מאוד לשים לב להתנהגות של הכלב, ואם יש משהו שאתם מודאגים לגביו – למשל, אם הכלב שלכם נובח שוב ושוב או לפרקי זמן ממושכים – אתם תמיד צריכים לשאול את הווטרינר שלכם באשר לסיבות הרפואיות שעלולות לגרום לכך. אם אין גורם רפואי, התייעצו עם מאלף כלבים מקצועי.

  1. המשיכו לנוע

עבור רבים, טיול עם הכלב הוא גולת הכותרת של היום, אך עבור אחרים, זה יכול להיות אתגר שקשה לשלוט בו בשל נביחות בלתי פוסקות והתנהגות תוקפנית של הכלב כלפי כלבים אחרים. אם אתם חווים את זה באופן קבוע, שמרו על הכלב שלך קרוב, והמשיכו להוביל אותו כך שימשיך לטייל.

אם אתם יודעים שלכלב שלכם יש חרדה או קושי עם אנשים וכלבים אחרים, השתדלו לשמור על מרחק סביר, וסמנו בחביבות למטיילים אחרים עם כלביהם שלא להתקרב לכלבכם. 

  1. הסיחו את דעתו של הכלב באמצעות אילוף

בעזרת משחקי אילוף כלבים יכולים לרכוש מיומנויות חדשות. יש מגוון משחקים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם נביחות הכלב שלכם כאשר אתם בסביבה פתוחה. למדו עצות, טריקים ופקודות שיעזרו לכלב שלכם להתעלם מהסחות דעת בטיול. זה עשוי לדרוש מכם זמן ודורש יכולת התמדה, אבל המאמץ משתלם. אל תשכחו להביא גם פינוקים, הם עשויים להתגלות כשימושיים כאשר תרצו לשבח את הכלב על התנהגות טובה. הקניית מיומנויות לכלב שלכם יכולה לתרום לשיפור סוציאליזציה, חיזוק הבטחון שלו, ואף לאילוף כלב נושך. מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים מקצועי בנושא.

5.   למדו את כלבכם להבחין בכם

אם תלמדו את כלבכם להסתכל עליכם ולשים לב אליכם במהלך הטיולים תוכלו לשמור עליו מרוכז כאשר מתעוררות הסחות דעת, ואף לחזק את הקשר שלכם. אל תשכחו לתגמל אותו בפינוקים כשהוא חולף על פני כלב אחר בשלווה.

  1. קחו את הכלב שלכם לשיעור אילוף

אם אתם עדיין זקוקים לעזרה נוספת, שקלו לקחת את הכלב שלכם למאלף כלבים מקצועי. מאלף בעל הידע יכול להעביר קורס קצר לכם ולכלבכם, ללמד מיומנויות יקרות ערך ולסייע בשליטה על בעיית הנביחות של כלבכם, בין אם הוא רק נובח על כלבים אחרים, חרד מאנשים או שהוא כלב תוקפני לאורחים.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top