איך מאלפים גור כלבים, מה ללמד בכל גיל ובאיזה גיל מתחילים

במהלך החודשים הראשונים של חייו, הגור שלכם עובר תהליכי למידה מאוד משמעותיים. בדיוק כמו תינוק, גם הגור שלכם לומד על התנהגות נכונה והתמצאות במרחב, מאמץ הרגלים וסופג הרבה מאוד מידע מהסביבה. כדי שתהנו מקשר ייחודי ומגידול של הגור שלכם, מומלץ ללמד אותו את הדברים הנכונים ולחנך אותו. רוצים לדעת איך מאלפים גור כלבים? המשיכו לקרוא.

איך מאלפים גור כלבים?

לפני שאענה על השאלה איך מאלפים גור כלבים, אדגיש, שכאשר מתחילים באילוף גור, חשוב לוודא שהסביבה מותאמת לכך. יש לדאוג לסביבה בטוחה ונינוחה, וכן לוודא שהגור במצב רוח כללי טוב. מטרות האימון משתנות בהתאם לגילו או לשלבי האילוף השונים.

כמו כן, רבים שואלים באשר לאילוף כלבים – מאיזה גיל מתחילים? בשורות הבאות תגלו מתי להתחיל, אילו מיומנויות כדאי ללמד בכל גיל ולמה לצפות. בואו נתחיל.

כל מה שחשוב לדעת על איך מאלפים גור כלבים

שלב 1 – גיל 8-16 שבועות

בגיל הזה הגור שלכם מצוי בשלב חברתי מאוד משמעותי. הוא סקרן, נחוש להכיר את האופן שבו העולם סביבו מתנהל, אך מצד שני, כמו ילד קטן, דעתו מוסחת בקלות, ולכן ההתמודדות עם הסחות הדעת האלו קריטית להצלחת כל שלבי האילוף שיבואו לאחר מכן.

בשלב זה חשוב ללמד את הגור שהעולם מהנה ובטוח ולהרגיל את הגור לרעשי רקע כמו רעשי מכוניות או כלבים של השכנים לדוגמה, וכן להרגילו למפגשים עם השכנים או ביקור אצל הווטרינר לדוגמה.

במקביל, חשוב ללמד את הגור לשלוט בדחפים. לשם כך יש לבחור בפעולה בסיסית אחת, כמו לשבת לדוגמה. זה בדיוק כמו ללמד ילד קט איך לבקש דבר מה. מומלץ תחילה להרגיל את הגור לציית לפקודה, עוד לפני שנתתם לו חטיף, כך תדעו שהוא עתיד לציית לה גם כשיש הסחות דעת מסביב או במהלך משחק. באמצעות חיזוקים חיוביים ניתן לעשות זאת מגיל 8 שבועות. משלמד לציית לכם, למדו אותו לציית לפקודות נוספות כמו לבוא כשקוראים לו לדוגמה.

שלב 2 – גיל 6 חודשים

כשהגור שלכם בן 6 חודשים וכבר מסוגל לציית לפקודות בסיסיות, הוא מורגל לשתף איתכם פעולה, וזה בדיוק הזמן ללמד אותו איך משחקים בצורה מנומסת, מתי מפסיקים, מה מותר, וכמובן – מה אסור, כמו לנשוך לדוגמה.

בשלב הזה הגור שלכם עשוי להצמיח שיניים, אז יהיה לו דחף לגרות את השיניים והחניכיים. עם זאת, הוא אמור להבדיל בין הצעצועים שלו, אותם הוא יכול ללעוס ולנשוך, לעומת רהיטים, נעליים וחפצים שלא. כמו כן, על הגור לדעת שאסור לו לנשוך את בעליו או את מי שמשחק איתו, ושאסור לו להשתמש בכוח. אילוף גורים לא לנשוך ניתן לעשות באמצעות חיזוקים חיוביים כמובן.

בשלב הזה כלבכם עשוי להבין את הרעיון של עשיית צרכים בחוץ, אולם יש שייקח להם קצת יותר זמן.

מיומנויות נוספת שיש ללמד את הגור בשלב הזה:

  • להיות לבד ללא השגחה באזורים שמוגדרים לו. עושים זאת בהדרגה,  ומניחים לו להיות לבד לפרקי זמן קצרים, שמתארכים ככל שהאימון מתקדם
  • לבוא אליכם כשאתם קוראים לו. תוכלו לעשות זאת על ידי מתן חיזוק חיובי כמו חטיף בכל פעם שהוא בא.
  • כשאתם מאמנים אותו בחוץ, התחילו לאמן אותו כשהוא במרחק קרוב יחסית, והגדילו את המרחק הזה ככל שהאימון מתקדם בהצלחה. בסופו של דבר, הכלב צריך לבוא אליכם בשמחה בכל פעם שתקראו לו, גם ללא חטיף
  • המשך שליטה בדחפים. בשלב זה האימון עולה שלב, שכן הגור צריך ללמוד להתאפק ולציית כשאתם אומרים לו לשבת לפני משחק בכדור או ארוחה לדוגמה.

שלב 3 – גיל שנה

בגיל שנה הגור צריך להיות די מיומן ולשלוט בלמידה שהקנתם לו עד כה. הוא צריך לדעת לשלוט בעצמו, גם כשהוא מתרגש ונלהב, לציית לפקודות, ובאופן כללי, להיות נעים לסובבים אותו. על הגור בשלב זה לשלוט בפעולות שונות כמו ישיבה, גם נוכח הסחות דעת, לבוא כשקוראים לו, לטייל מבלי למשוך את הרצועה ולהרפות מחפץ או צעצוע כשאומרים לו.

אף פעם לא מאוחר מידי

אומנם חשוב להתחיל באילוף גורים בגיל צעיר, אך גם אם איחרתם את המועד, זו לא סיבה להרים ידיים. בעזרת מאלף גורים תוכלו לרכוש מיומנויות שיעזרו לכם לחזק התנהגויות רצויות או לאמן את כלבכם ולהקנות לו מיומנויות חדשות. מאלפי כלבים מיומנים יסייעו לכם גם באילוף כלבים תוקפניים או באילוף כלב לצרכים וכן בכל מיומנות שתרצו להקנות לכלבכם.

רוצים לעשות זאת בעצמכם? וודאו שיש לכם את הכישורים והידע שנחוצים לכך. היום באפשרותכם ללמוד איך מאלפים גור כלבים באמצעות קורסים דיגיטליים וסרטוני הדרכה שונים. וודאו שאתם נעזרים במקור מוסמך ומקצועי.

קורס אילוף גורים יכול להיות דרך נפלאה ליהנות מהגור שלכם ולפתח איתו מערכת יחסים בריאה ואיכותית. כמו כן, הוא יקנה לכם מיומנויות שיסייעו לכם לחנך את כלבכם, להכירו טוב יותר וליהנות מהקשר שלכם בצורה מיטבית.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top