הבאתם גור חדש לבית? בואו ללמוד איך לאלף גורים לא לנשוך

כמו בני האדם, גם גורי כלבים נולדים ללא שיניים. בקיעת שיני החלב שלהם עלולה לגרות אותם ולעורר בהם את הצורך לנשוך. הרצון הזה מכונה “נשיכת משחק”, ואם יצא לכם לשחק עם גורים, סביר להניח שנתקלתם בזה. זה נורמלי לחלוטין, ואף הכרחי להתפתחותם התקינה של הגורים. עם זאת, חשוב שזה לא יהפוך להרגל, וכמובן, שלא יוביל לפגיעה, ולכן הכנו לכם את המדריך המקוצר בנושא אילוף גורים לא לנשוך.

אילוף גורים לא לנשוך – כך תלמדו את הגור שלכם למתן את הצורך לנשוך

אילוף גורים לא לנשוך  מתמקד במיתון הצורך לנשוך ומיתון עוצמת הנשיכה, שהנם הכרחיים מאוד לכל גורי הכלבים, שעלולים לנשוך גם בשעת כאב או פחד. אילוף גורים לא לנשוך מסייע להם להבין שאסור להם לנשוך חזק, גם כשהם משחקים עם כלבים אחרים וגם כשאתם משחקים עמם.

כך תלמדו את הגור שלכם למתן את הצורך לנשוך

למדו את הגור שנשיכה מובילה לסיום המשחק

אם הגור שלכם נושך אתכם בזמן משחק, זה אומר שזמן המשחק נגמר, ללא יוצא מן הכלל. לצעוק או להעניש פיזית את הגור שלכם, עד כמה שזה נשמע מוזר, הוא גם סוג של פרס, ועלול ללמד אותו שנשיכה זוכה לסוג של תגובה מכם, המכונה עונש חיובי. מצד שני, זה עלול לגרום לתחושת פחד. במקום זאת, למדו אותו שנשיכה לא תביא לו תועלת על ידי התעלמות שקטה. כדי להעביר את המסר, תוכלו להפנות לגור את גבכם ולהכניס את הידיים מתחת לבית השחי. זהו למעשה אות מרגיע וצורה מינורית של נסיגה מתשומת הלב. בכל מקרה, היזהרו לא להתעסק עם הגור הצעיר שלכם בדרכים שעלולות לעודד אותו לאבד שליטה ולנשוך אתכם.

תנו לגור פריט לעיסה חלופי

כדאי להחזיק בהישג יד צעצוע שהגור רשאי לנשוך ולהשתעשע בו בהישג יד. אם אתם רואים שהגור רוצה ללעוס רהיט, נעל או גרב, תנו לו את הצעצוע הלעיס במקום, וכך תלמדו אותו מה מותר ומה אסור לנשוך או ללעוס. אם כלבכם מגורה ומנסה ללעוס את בהונותיכם, גם אם בעדינות, הציעו לו את צעצוע הנשיכה שלו במקום.

שוב, אם הוא ממשיך, הפסיקו את הפעילות מיד. אם כבר אימנתם את הגור שלכם לשבת, תוכלו גם לנתב אותו מחדש ולבקש ממנו לשבת. לאחר שציית, תגמלו אותו עם צעצוע לעיסה או ממתק.

מנעו מהגור להתנפל על רגליכם

אילוף גורים לא לנשוך  כולל גם מצבים שבהם הגור יוזם איתכם אינטראקציה על ידי נשיכת כפות הרגליים או הרגליים שלכם. אם הגור שלכם להוט להשתעשע עם רגליכם או עם כפות הרגליים שלכם, החזיקו פינוק בעל ערך גבוה ליד רגלכם בזמן שאתם הולכים, כדי לעזור לו ללכת יפה לצידכם.

בעת רכישת ממתקים ופינוקים, כדאי שתתייעצו עם המוכר בחנות המזון על תזונה נכונה לכלבים וגורים.

הניחו לו לקחת פסק זמן

באפשרותכם להכניס בעדינות את הגור שלכם לתיחום שלו כדי לתת לו הזדמנות להירגע ולמנוע ממנו לנשוך. חשוב מאוד לוודא שהוא לא ילמד לקשר את התיחום לעונש, אז היו רגועים. ברגע שהגור נרגע, אתם יכולים לשחרר אותו.

הציעו לו מנוחה או טיול כדי לפרוק אנרגיה

לפעמים גור נושך הוא גור עייף מדי, וצריך לשים אותו בחלל שקט או בארגז כדי לנמנם. במקרים אחרים, הוא עשוי להזדקק לטיול באוויר הפתוח או להתרוקן. לפעמים זו דרכו לסמן לכם שהוא רעב או צמא.

אם אתם רוצים מידע נוסף על אילוף גורים לצרכים, בקרו כאן.

חיזוק התנהגויות רצויות

לפעמים אנחנו שוכחים שכאשר הגור שלנו רגוע ושקט, אנחנו צריכים לחזק אותו עם מילים טובות, ליטופים וחיזוקים נוספים. עזרו לו ללמוד אילו התנהגויות אתם מחפשים באמצעות חיזוק חיובי.

לעולם אל תרביצו לכלב שלכם

לעולם אל תפגעו או תענישו פיזית את הכלב שלכם. אם נראה כי לכם שהגור שלכם נושך מתוך תוקפנות, דברו עם מאלף כלבים לגבי דרכים שבאמצעותן תוכלו לנהל התנהגות זו.

לסיום,

נשיכות הן חלק מהתפתחות טבעית של גורי כלבים, אך זו לא התנהגות שהייתם רוצים להטמיע בו. אם אתם זקוקים להדרכה בנושא או בכל עניין שקשור לגידול הגור שלכם, כמו גור כלבים בוכה בלילה או הרגלי עשיית צרכים, פנו למאלף כלבים מקצועי.

במסגרת קורס אילוף גורים, תוכלו להקנות לגור הקטן כלים ומיומנויות בסיסיות, שיאפשרו לו להתפתח בצורה בריאה ונכונה. אם אתם זקוקים להכוונה, אל תהססו, ופנו לאיש מקצוע.

מוזמנים לשתף

חיפוש

מאמרים נוספים

פאזל אוכל

מי לא אוהב פאזלים?

משחק בו מחביאים את האוכל או החטיפים במקומות סודיים שהכלב צריך להזיז, להרים ולרחרח את דרכו אלהם.

תנו להם שעות של פעילות מנטלית מהנה

9.99 $ בלבד(לא כולל דמי משלוח)

רוצים להיות מחוברים אלי?

הישארו מעודכנים ומחוברים אלי ולעשייה היומיומית שלי עם כלבים, דרך הניוזלטר שלי שיתן מידע על גידול הכלב שלכם. הדרכות שיעזרו לכם להיות בעלי כלבים טובים יותר באמצעות: טיפים, הדרכות, מחקרים ומוצרים התנהגותיים יחודיים מהעולם.

הכניסו את כתובת המייל שלכם ואנחנו מחוברים.

    מאמרים נוספים

    יש לך שאלה?

    Scroll to Top